Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed imperdiet libero id nisi euismod, sed porta est consectetur.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Oplevering

Bij oplevering beheren we opleveringspunten, coördineren we aannemers tot definitieve oplevering en stellen een as-built dossier samen met architectuur-, stabiliteits-, technische-, binnenhuis- en tuinplannen, meetstaat, technische fiches, keuringen, attesten en plaatsbeschrijving.

Ontwerp/studie

In het voorontwerpstraject werken we samen met architecten en ingenieurs voor een allesomvattend ontwerp. Vervolgens voeren we een EPB-studie uit voor energieprestaties, gevolgd door een studie van de technische systemen. We beoordelen de technische haalbaarheid en sluiten af met een financiële haalbaarheidsstudie en kostenraming.

Werkvoorbereiding

In de werkvoorbereidingsfase finaliseren we het ontwerp en regelen de nodige vergunningen. We voeren een plaatsbeschrijving uit, schakelen een landmeter in en zorgen voor de juiste verzekeringen. Ook regelen we aansluitingen zoals elektriciteit, gas, water en data, inclusief werfaansluitingen en droogzuiging. Tot slot stellen we een veiligheidscoördinator aan voor de werf.

Financieel

We vragen offertes aan bij aannemers en leveranciers en voeren een prijsvergelijking per post of cluster uit, met minimaal drie opties per uitvoering. Vervolgens beheren we de vorderingstaten, keuren we facturen goed en houden we een dossier bij van leveringsbonnen en facturen. Afsluitend voeren we een nacalculatie uit.

Planning

Bij planning maken we eerst een masterplanning, gevolgd door een uitvoeringsplanning. We houden een dynamische, wekelijks geüpdatete planning bij en ronden af met een slotplanning.

Uitvoering

Bij de uitvoering gebruiken we definitieve plannen en meetstaten, stellen een draaiboek op, kiezen aannemers met de bouwheer, en volgen het project op met werfvergaderingen, technische goedkeuringen en coördinatie van aannemers. Wekelijkse kwaliteitscontroles zijn standaard.

IDEAS

CUSTOM SERVICES

Design. Build. Better.

Divider Image

Discover how our unique process improves your building experience.

OUR SKILLS

SAMPLE SKILL 1
85%
SAMPLE SKILL 2
90%
SAMPLE SKILL 3
85%

WE'RE HERE TO HELP

Let's Talk About Your New Project, We Can Do It!

SOLUTIONS

COMMON QUESTIONS

Frequent Questions

Divider Image

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed imperdiet libero

Vestibulum auctor felis eget orci semper vestibulum. Pellentesque ultricies nibh gravida, accumsan libero luctus, molestie nunc.

Een bouwcoördinator bij Tan Engineering zorgt voor tijdsbesparing tijdens het bouwproces door alles goed te plannen en te organiseren. Hij zorgt ervoor dat iedereen weet wat ze moeten doen en wanneer, lost snel problemen op, en is het enige aanspreekpunt voor vragen. Dit helpt om alles soepel en op tijd te laten verlopen.

De meeste bouwcoördinatoren berekenen hun factuur met een percentage ten opzichte van de totale bouwkost. Over het algemeen doen we dit ook als extra nazicht. De kosten voor de bouwcoördinator komen dan uit op 4 à 10 procent van de totale bouwkost.

Initieel lijkt dit uiteraard een kost, maar je bespaart meer uit dan het bouwproces kost. Bovendien neemt de bouwcoördinator werk uit handen van andere bouwpartners. Tan engineering neemt tijdrovende taken over van andere partijen waarmee de bouwheer werkt, waardoor de eindfactuur zakt.

Reeds in de ontwerpfase schakelen we de knowhow en de ervaring in van elke partner waardoor we rekening houden met de uitvoerbaarheid. Omdat iedereen meegewerkt heeft aan de totstandkoming van de woning zijn conflicten zo goed als onbestaande. Impact op het concept en gevolgen voor timing of budget worden steeds tegen mekaar afgewogen. Op deze manier worden meerkosten zo goed als uitgesloten.

Tan Engineering heeft ook connecties met architecten en aannemers waardoor we u kunnen garanderen dat met een bouwcoördinator bouwen goedkoper is dan bouwen op de traditionele manier.

Dankzij een bouwcoördinator worden er ook steeds goede prijzen bekomen die de totaalprijs enkel doen dalen. Een goede prijs/kwaliteits verhouding wordt zo steeds behouden en nagestreefd.

Onze bouwcoördinator is het centrale aanspreekpunt tijdens het bouwproces. Wij zorgen voor een technische, kwalitatieve opvolging en bewaken het budget tijdens de uitvoering. De bouwcoördinator zorgt voor advies, correcte offertes, controle op de werf enz. Op die manier kan jij met een minimum aan moeite investeren in de opvolging.

Het takenpakket van onze opdracht wordt vooraf in een overeenkomst samen met jou (de bouwheer) bepaald. Dit kan gaan van enkel het maken van de projectplanning tot de volledige opvolging van A tot Z.

In de meest ruime zin is een bouwcoördinator een centraal aanspreekpunt dat de werken van verschillende aannemers aanstuurt tijdens het bouwproces. Na zijn aanstelling zal de bouwcoördinator offertes verzamelen van verschillende aannemers en deze voorleggen aan de bouwheer. Men spreekt ook wel van ‘gesplitste aanneming’. Dit betekent dat de bouwheer zelf beslist met welke aannemers hij in zee gaat voor de verschillende bouwwerken (ruwbouw, dakwerken, etc.), al dan niet in overleg met zijn architect. Zodra de overeenkomsten zijn gesloten is het de taak van de bouwcoördinator om de bouwheer zoveel mogelijk bij te staan door o.a. advies te verlenen aan de bouwheer, het administratief werk te verrichten, de onderaannemers aan te sturen en coördineren en het bouwproject op te volgen (kwaliteitscontrole van de uitvoering).